空飛び猫の戯れ言

お菓子作り、メンタル闘病記、お気に入り動画など。空飛び猫の、ありのままの日記です。

私を他の女と一緒にすると痛い目に遭うわよ。

自分の書いた記事の過去の動画を見ていて、そのなかにアヴリルDon’t Tell Meがあって。
手元にアルバムもあったのでふと歌詞カードを見てみたら・・・びっくりした。RAWLIFEよりはるかにこっちの方が今の私の気持ちだったから。



You held my hand and walked me home I know
While you gave me that kiss it was something like this
It made me go ooh ohh
You wiped my tears, got rid of all my fears
Why did you have to go?
Guess it wasn't enough to take up some of my love
Cause you're so hard to trust
Did I not tell you that I'm not like that girl,
The one who gives it all away

あなたは私の手をとり 家まで送ってくれた
そしてこんな感じでキスをしたわ
それで私はその気になっちゃったの
あなたは私の涙を拭い 不安を取り去ってくれた
なのに何故 あなたは行ってしまったの?
それぐらいのことであなたを愛したりしないわ
男の子ってだから信じられない
言わなかったっけ?
私はすべてを捧げるようなタイプの女の子じゃないって


[Chorus:]
Did you think that I was gonna give it up to you, this time?
Did you think that I was somethin I was gonna do and cry?
Don't try to tell me what to do,
Don’t try to tell me what to say,
You’re better off that way

今度は私があなたに降参するとでも思ったの?
私があなたに謝って泣くとでも思ったの?
私にこうしろとか ああ言えとか指図しようとしないで
その方があなたのためよ

Don't think that your charm
The fact that your arm is now around my neck
Will get you in my pants
I'll have to kick your ass and make you never forget
I'm gonna ask you to stop
Thought I liked you a lot, but I'm really upset
Get out of my head get off of my bed yeah that’s what I said
Did I not tell you that I'm not like that girl,
The one who throws it all away

自分が魅力的で 今肩に腕を回してるから
私のパンツに手を入れることができるなんて思わないで
お尻を蹴っ飛ばして 絶対忘れられないようにさせてやるわ
あなたのこと大好きだと思ってたけど混乱してるの
だから止めてって言うわ
私の頭の中から出て行って
私のベッドから出て行って
そう そう言ったの
言わなかったっけ?
私はすべてを捧げるようなタイプの女の子じゃないって

[Chorus:]
Did you think that I was gonna give it up to you, this time?
Did you think that I was something I was gonna do and cry?
Don't try to tell me what to do,
Don’t try to tell me what to say,
You’re better off that way

今度は私があなたに降参するとでも思ったの?
私があなたに謝って泣くとでも思ったの?
私にこうしろとか ああ言えとか指図をしようとしないで
そんなやり方 やめたほうがいいわよ

This guilt trip that you put me on
Won't mess me up, I've done no wrong
Any thoughts of you and me have gone away

あなたは私に嫌な思いをさせたけど
取り乱したりしないわ
私は何も悪いことしてないもの
あなたや私の思いなんて吹き飛んでしまったのよ

[Chorus:]
Did you think that I was gonna give it up to you, this time?
Did you think that I was somethin I was gonna do and cry?
Don't try to tell me what to do,
Don’t try to tell me what to say,
You’re better off that way
(Better off that way)

今度は私があなたに降参するとでも思ったの?
私があなたに謝って泣くとでも思ったの?
私にこうしろとか ああ言えとか指図しようとしないで
そんなやり方 やめたほうがいいわよ


I'm better off alone anyway

いずれにしろ 私はひとりでいた方がいいわ



アヴリルが傷ついてることがわかる。
あなたってその程度の男だったの?他のそこらじゅうにいる男と変わりないじゃない。私には特別に見えたのに、私の直感が間違っていたのか。「素直じゃねぇな」って私だけが悪いみたいに言うけどじゃあなたは素直なの?
体だけが目的なら私みたいなかわいくない子じゃなく何でもうんうん言うことを聞くほかの子がいいよ、私にも男はあなたしかいないって決まったわけじゃないし。なめるな!
いいなあこれ。